träna banta OCH äta godis !!

Jag är en riktig gottegris. Börjar jag väl äta choklad är jag som en kaskad som nästa dag kommer äta lite mer och nästa dag igen ännu lite mer. Samtidigt tycker jag att man ska få unna sig. Lchf får jag bokstavligt talat ont i huvudet av och fungerar inte så bra för mig mentalt !



Hur är min väg till framgång?

Jag har funnit ett sätt som passar min kropp OCH min knopp. Träning 2-3 ggr i veckan. Måndag till torsdag/fredag äter jag lite mindre, framförallt under dagen. Ett mål om dagen unnar jag mig kolhydrater tex pasta. De andra måltiderna ersätts det med tex riven morot. Äter gör jag framförallt på kvällen för det är det jag gillar.



Helger får jag frossa, kanske inte för mkt men en och annan choklad och hur mkt mat jag vill är mitt recept. Gärna någon entimmas promenad också som får mig att känna mig lite nyttigare. Framförallt blir jag gladare av en sådan.



Det här är mitt sätt och det fungerar för mig. Det jag menar är att jag tror man måste hitta ett sätt att leva på med mat och träning, som man kan tänka sig att följa livet ut om det skulle vara så :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0