Bubbeliblubb

Nu står maten och bubblar på spisen. Idag känner jag att jag verkligen är värd den. Vi hade en vikarie på spinningen. Det har vi haft förut och det har inte varit mer speciellt än att en av de hela tiden tjatade om att hitta sin egen energi och sin egen bubbla.

Kvinnan vi hade idag var lite extra vältränad. Hon hälsade glatt på oss när vi kom in och presenterade sig, undrade ifall någon behövde hjälp? Det var ungefär som det brukar.

Hon börjar med att berätta att vi skall köra intervaller och att vi vid var topp skall ligga på en minimipuls på 85% av vår maxpuls. Så brukar de vanliga spinningpassen också vara uppbyggda. Kanske en tre-fem toppar, vardera fyra-sex minuter, med lite lättare där i mellan. Hon hade också toppar. Men saken var den att mellan hennes toppar rymde 45 sekunder av återhämntning !! Och hon var noga med att framföra att det var där vår puls skulle ligga och inga men.

Jag måste säga att jag älskade det. Jag är väldigt envis av mig och vill aldrig faila något. Jag fick ta ut mig ordentligt och ett tag kändes det som att jag skulle få kramp i vadmusklerna, men hon lyckades göra det intressant och man hade inte tid att tänka på hur långt tid som hade gått och hur lång tid som det var kvar. Det var superhärligt och superhäftigt att uppleva att jag klarade av en sådan utmaning!

Nu känner jag dessutom att jag med gott samvete kan fira påsken så som den skall firas. Med fest, mat och godis :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0