Födas med en viss musiksmak?

"Jag tror vissa i hemlighet kallar mig party-poper när jag lägger till Magnus Uggla i spotifys spellista på en fest."


Här om dagen grejade jag med lite saker och lyssnade samtidigt på Magnus Uggla. Det är en artist jag alltid har gillat och vars låtar jag gärna sjunger med till. Min bf klagar aldrig när jag har på musik, även fast vi inte alltid har riktigt samma musiksmak. I vilket fall påpekade han denna gång att Ugglas låtar egentligen är ganska dåliga.
Jag fastnar ofta för låtar vars melodi jag gillar. Till exempel "Ayo Technology" är en av mina favoriter, och när jag lyssnar på texten kan jag helt klart säga att det är inte den som gör låten för mig.

Mitt svar brukar vara att jag tycker om Magnus Ugglas texter, och visst är han ganska uppfinningsrik när han skriver dem. Men när jag sitter och sjunger med till en av hans mindre kända låtar "svensexan", så undrar jag om det finns något mer bakom varför jag tycker om dem?

Jag har alltid lyssnat på Magnus Uggla. Frågan är: Hade jag tyckt om Magnus Uggla om jag inte hade lyssnat så mycket på honom när jag var liten? - Jag vet inte, men jag tror att "barndomsåren" påverkar mycket vad vi tycker om när vi är äldre.

En kompis till mig avslöjade helt oväntat att hon tycker om Irion Maiden, som är helt olik hennes vanliga musiksmak. Hennes bror hade lyssnat en hel del på sådan musik när hon var liten.

Kanske är det så att vi tycker om en viss typ av musik bara för att vi lyssnade på den när vi var små. Vad tror ni? :)

Kommentarer
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

godmorgon sötis <3

2011-04-18 @ 10:51:35
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: annsoh

tack så mkt sötnos :D

Hej! Skulle vara jätte snäll om du kunde gå in och rösta på mig!

Läs bara detta inlägg där står länkningen och allting! Som besväret

kan du kommentera inlägget när du röstat så vinner du en länkning

och blir länkad inför mina 3000 - 4000 tusen läsare!

http://annsoh.blogg.se/2011/april/behover-eran-hjalp-rosta-pa-mig.html#comment



Puss o kram annsoh / ursäkta om du inte vill ha sånt här reklam.

2011-04-18 @ 12:20:07
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: Lollo

Jag håller med Dig, Uggla är Bra! :)



Jag tror att det kan ligga en del i det Du säger om att det man lyssnade mycket på när man var liten sitter kvar...



Ha en Bra Dag!

2011-04-18 @ 16:07:03
URL: http://lilalollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0